Mansuhkan I.S.A...!!!

Mansuhkan I.S.A...!!!

Friday, June 26, 2009

Harussani Letaklah Jawatan Mufti Tu, Jadi Politikus... ~ malaysiakini

Kalau boleh aku tak nak sentuh langsung pasal Tokoh Maal Hijrah a.k.a Mufti Perak Tan Sri Harus Sana Sini, dan apabila baca blog disana-sini, rasa nyampah jer... dengan mamat ni, walaupun dulunya dia ni salah seorang yang aku hormati.

Aku hormat kerana beliau berani menegur isu murtad dan jom heboh TV3 suku, semenjak dia barcakap bagi pihak umno dalam isu rampasan negeri Perak tempohari aku dah mula menyampah.

Tambahan pula dengan kenyataan beliau dalam utusan meloya semalam, lagi membuatkan orang ramai semakin menyampah dengan pendirian dia membela umno. Macam ni sajalah buat Mufti Harus Sana Sini, yang tidak istiqamah dalam memperjuangkan Islam.

Adalah lebih baik anda letak jawatan sebagai Mufti dan libatkan diri sepenuhnya dalam politik, jika ada mana-mana Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum nanti, masuklah bertanding. Pertahankanlah fahaman politik anda dan bercakaplah soal politik melayu, islam dan apa saja yang anda suka.

Manusia seperti andalah yang membuatkan orang tidak hormat pada ahli ugama dan ulamak, maka bersedialah untuk menerima kecaman dan makian dari masyarakat, kerana itu pilihan anda yang bercakap soal Islam mengikut selera mereka yang anda ampu itu.

Kalau anda betul menjalankan tugas sebagai seorang Mufti, maka pergilah tegur semua Isteri Ketua Agama Islam dalam Malaysia ini untuk menutup aurat terlebih dahulu, tak pun isteri Presiden dan semua jemaah menteri dalam umno itu supaya menutup aurat selepas itu baru menyalak nak perjuangkan Islam.

Perkara asas pun tidak terlaksana, nak bercakap soal Melayu dan Islam. Dan ini bukan setakat Mufti Perak sahaja, malahan Mufti negeri lain pun 2 x 5 sifatnya, bertahun jadi Mufti makan gaji buta dan tukang baca doa upacara saja. Berselindung di sebalik pangkat Mufti saja tetapi tidak berani menegakkan hukum Islam, maka jadilah Mufti yang DAYUS….

Isa: Seeloknya para Mufti semua pergilah daftarkan diri dengan Sister In Islam, baru ngam… hoooo…. Adai akai ka…? Kalau nak terima Islam terima secara menyeluruh, bukannya ambil separuh-separuh... itulah bezanyaMELAYU DAN ISLAM yang selalu dinyalakkan oleh puak umno yangBANGGANG.

Ada juga puak umno yang CERDIK tahu bezakan apa itu MELAYU DAN ISLAM tapi karat kot lain pulak... pelik betul... dengan cara diorang ni...

Diciplak dengan jayanya dari sini

No comments: